Från blogg till business

I julklapp fick jag boken Från blogg till business som är skriven av Tyra Sjöstedt. Jag har inte haft tiden till att läsa boken innan men nu på lovet har hann jag till och med att läsa ut den.
Jag måste säga att boken är otroligt bra! Man blir så inspirerad att skriva och verkligen kämpa för att få bloggen att växa!
I boken står det först lite om tyras uppväxt och "tonårsmonstret" som det står i boken. Där står även att hon var med i internationella Miss World tävlingen i Kina, vilket jag inte hade en aning om! Där står om hennes förlorade vän Cajsa, hennes första blogg, hennes äventyr i modellbranchen, hennes första webbshop, Sverigen största webb-tv show, hur style by tyra startade o.s.v
Sist i boken är hon bloggdomare, hon har valt ut vissa bloggar som hon tycker har potensial till att blir stora bloggare och skriver positivt och konstruktiv kritik till dessa bloggar och ger lite tips. Tänk om man hade varit med där, det är ju drömmen! Tänk er en stor bloggare bedömma din blogg och ge dig tips på vad som kan bli bättre och vad som redan är bra, och om du har "DET".
I mellan olika delar av boken har dom lagt in massor av tips på olika saker, dom som får mig mest inspirerad. Här är lite exempel på rubriker till tipsen: " Alla steg för att tjäna pengar på din blogg" , "Tio råd för att omvandla din blogg till buisniess" , "Tyras bloggbudord del 1 & 2" (alltså vad hon tycker att en blogg ska innehålla och helt enkelt tips på inlägg) "tips till företag som vill synas i bloggar" , "Några sanningar om pengar" (Där hon skrev vad bloggare tjänar och vad hon tjänar)
 
Jag måste säga att detta är en bok som alla mindre bloggare borde läsa, tro mig du blir inte besviken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0