Vilken chock! Det var jag inte beredd på..

Sent i söndagskväll så ringde min tränare och sa att dom hade fått en plats ledig i träning för dom som är med i laget Future Young Dressage. Det är tyvärr bara d-ponnysar och storhästar som får mönstra men i måndags blev det en lucka och det var någon som inte kunde komma och då ringde min tränare och sa att jag kunde hoppa in och träna för denna domaren. Och det gjorde jag SÅKLART!
 
Haha, min stackars ponny fick inte vila igår då heller, man märkte att hon var lite trött men hon kämpade på ändå! Jag har bestämt att Pee Wee ska få vila upp sig i två dagar i sträck nu för nu har hon gått 6 dagar i rad! Tycker faktiskt synd om henne, men vet att hon klarar av det!
I alla fall så visste jag inte så mycket om vad som skulle hända, men vi fick ju reda på det ganska sent så vi fick på kvällen försöka planera om hela min vecka.. Men vi lyckades få ihop det så nu kör jag på det!
Jag tycker det är så roligt och jag är så tacksam för att jag fick vara med och testa på!
 
Man fick välja ett program som man sedan red medans hon bedömde, som en tävling. Efter det så pratade man lite om hur det kändes och sen fick man träna på olika småsaker som var lite finlir i ungefär 30 min. Domaren var dansk så jag var lite nervös över ifall jag skulle missförstå henne men det funkade hur bra som helst och till min förvåning förstod jag precis! En stor lättnad.
Jag valde att rida FEI Inledande och det kändes helt okej, kände inte riktigt att något var super men kände inte heller att något var dåligt, men lite spänd får man säga att hon var dock!
På träningen för henne så gjorde vi lite skrittpiuretter och så tränade vi på att göra mjuka övergångar till skritt i enkla bytena för ibland kan det bli lite hastigt.
I protokollet sen så hade vi bara 6or och 7or viket känns bra! Vi har ju svårt för ryggningen men den blev inte så dålig som den brukar, haha ;)
Jag är i alla fall jättenöjd och glad för att jag fick vara med och testa på detta och jag är mer än gärna med på detta fler gånger!
 
Domaren heter Susanne Baarup, EM-domare. Jätteduktig och supertrevlig!

Kommentarer
Cathie skriver

Gud vad roligt, vilken chans att få göra det där! :D

Svar: ja verkligen! :)
Frida Fransson

Skrivet: 2013-02-27 // 14:24:03
Blogg/Hemsida: http://cathie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0