Svenska ponnyderbyt (Fredag)

Jag var skiit nervös redan när jag vaknade och det blev inte bättre av att jag fick vänta en hel dag på att få starta!
Framridningen är jag riktigt stolt över, jag gick verkligen in i mig själv och tänkte att jag var på träning för Helena och vad hon skulle sagt i de olika tillfällena. Jag var djupt koncentrerad på mitt eget och tänkte inte på något annat och det resulterade i att Pee Wee blev superfin!
 
Väl inne på banan gick det sådär. Det första jag kände efter att vi gjort halt hälsning var att hon började trycka ner i tygeln och hänga i min hand, det har hon inte gjort på jag vet inte hur länge så det var en sak jag blev väldigt irriterad över!
Travprogrammet gick verkligen kanon men när vi kom till galoppen blev det kaos. Pee Wee hängde supermycket i tygeln och jag fick ingen kontakt med henne och då blev alla rörelser inte bra alls!
När jag kom ut från banan var jag verkligen inte nöjd, jag tänkte inte ens på travprogrammet utan jag kom bara ihåg galoppen och hur hemsk den känts och då försvann allt det som gått bra ut ur mitt huvud.
 
När jag sen fick protokollet blev jag jätteglad verkligen! Vi hade för första gången fått betalt för vårt fina travprogram med 7.5 och 8or lite här och var. Galoppen hade jag ju alldeles rätt om att den inte var bra och det såg man även på poängen. Men jag var och är jättestolt över det travprogrammet! Vi fick 64,3% och kom 8 av 18, alltså i topp 10. Att vi var 3dje utan för placering kändes superroligt för det var verkligen stenhård konkurrans, så ett tag där svävade jag på moln ;)
Till lördagen sedan tänkte jag att jag verkligen skulle rida igenom henne för det var bara rent ut sagt trams med att hon började hänga i handen, för det gör hon aldrig annars!
Jag var lagom nöjd med fredagens ritt, det hade både gått super och riktigt dåligt, så jag laddade om och bestämde mig för att det skulle gå bra på lördagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0