Svenskt ponnyderby dag 2

Lördagen började väldigt bra, jag var inte alls nevös och jag var på ett väldigt bra humör!
Allting flöt på som det skulle och även Pee Wee var glad men lite trött efter gårdagen.
Min tränare kom för att hjälpa oss på framridningen och det gick jättebra! Det var lite kämpigt på mitten då Pee Wee gärna vill bestämma hur mycket hon ska vara böjd och korsa bakbenen i högerslutan, men efter ett tag blev hon superfin och allt föll på plats och jag blev riktigt taggad på att gå in och visa upp henne!
När det var dags gjorde jag ökningar och samlingar runt om dressyrbanan för att fortfarande hålla henne aktiv, även där var hon superfin och jag bara kände att vi skulle ta vårt sista SM kval på den ritten.
 
Pee Wee var fin hela vägen fram till första halten då hon sedan började hänga i handen igen.. Ingenting blev riktigt som det skulle och jag fick inte riktigt till någonting där inne! Vi hade väldigt mycket missar, både stora och små och dessutom bröt Pee Wee av i hörnan före det enkla bytet så det blev mycket tidigare än vad det skulle egentligen. När jag kom ut var jag väldigt besviken, inte irriterad och så utan tom och besviken. Hur kunde det bli så liksom?
Hon var så superfin på framridningen och runt om banan och så blev det bara kaos där inne.
Resultatet blev 61,8%.
 
På kvällen sen hade jag väldigt svårt för att ladda om. Jag var så otroligt besviken på min häst och bara satt som en zombie och gjorde ingenting. Jag tror till och med att jag gick till sängs lite innan 9 för jag visste inte vad jag skulle göra åt saken.
Jag var besviken och hade svårt för att få energi till nästa start dagen efter.
Bild från när vi red runt om banan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0