Svenskt ponnyderby dag 3

På något vis när jag vaknade upp på söndagen var jag taggad, taggad på att visa min häst och vinna över henne!
Det kändes faktiskt lite chockerande när jag var så pass taggad och lite nervös igen.
Även på söndagen var jag väldigt glad men ibland kände hur det ilade till i magen av nervositeten, precis så det ska vara!
 
Min tränare var även med och hjälpte mig på söndagens framridning. Pee Wee var väldigt fin och hermonisk redan från start och jag blev så otroligt lättad! Hela den framridningen flöt på utan några problem alls och där satt jag med ett leende på läpparna.
 
Inne på banan gick det även där bra, ingen av våra bästa ritter med det var verkligen inte dåligt heller!
Det viktigaste var att jag vann över Pee Wee.
Efter första halten, där hon de andra dagarna började hänga i handen, klackade jag till henne för att visa henne att det var fel. Efter det hängde hon inte alls!
Hon var spänd på vissa ställen men hon hängde inte i handen och det var mitt mål med den ritten. Vi hade bara en miss och det var våra bakdelsvändningar. Dom har alltid varit bra förut och vi har aldrig gjort så fina som vi gjorde på framridningen till denna start, men inne på banan blev dom inte alls bra på något vis.
Väldigt synd och surt för vårt resultat blev 64,5% alltså 0.5% från vårt sista SM kval! 
Det var något man gick och tänkte på hela tiden sen, haha men jag var ändå väldigt nöjd för att allt blev så pass bra till sist! Vi var väldigt nära i alla fall!
 
Efter att jag skrittat av Pee Wee så kom det fram en man och en kvinna och fotade mig och Pee Wee. Jag fattade inte vad dom höll på med och det kändes lite konstigt, men dom berömde oss och sa sedan att dom tyckte att vi var såå fina så att dom tvunget ville ha bild på oss! Verkligen jätteroligt, jag blev superglad! Fina ponny ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0