Dagens ridpass!

Idag var det nog mer miljöträning än igår! haha, Men det är riktigt bra!
Det blåser verkligen riktigt mycket, så mycket så att dörren/porten in till ridhuset öppnades en gång var 5te min och smällde igen med en riktig duns!
I början var Pee Wee ganska stressad över dörren och jag var rädd att man skulle få den på sig när man red förbi men vi hade tur att inget hände ;) Efter en stund blev Pee Wee van och brydde sig inte ett dugg!
Idag tränade vi på saker som vi redan kan men jag pressade Pee Wee lite extra så att vi kan utveckla rörelserna lite så att det sen blir enklare inne på banan. Hon var otroligt fin måste jag säga!
Vi gjorde öppnor och slutor längs långsidan, travökningar, skänkelvikningar, enkla byten, volter i galopp, volter i trav och ut ifrån volten gick vi direkt in i öppna.
Som sagt så var hon riktigt duktig idag och hon gjorde precis som och skulle och lyssnade fint på vad jag sa! Mycket beröm till en fin ponny alltså!
 
Imorgon bär det av till Helena för dressyrträning, ska se om vi kan ta med kameran så att pappa kanske skulle kunna filma lite, men vi får se!

Kommentarer
Amanda skriver

Riktigt fin häst!! Älskar teckningen på benen :)
// Amanda

Svar: tack så mycket! :)
Frida Fransson

Skrivet: 2013-03-09 // 22:13:36
Blogg/Hemsida: http://tidenistallet.blogg.se
Elin skriver

Sjukt fin bild!

Svar: tack så jättemycket! :)
Frida Fransson

Skrivet: 2013-03-10 // 09:02:05
Blogg/Hemsida: http://hopelessdreaming.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0