Dagens ridpass!

Idag var det första dagen på hela veckan som jag faktiskt red Pee Wee, alla andra dagar har vi bara varit ute och gått.
I alla fall så hade Pee Wee otroligt mycket energi idag, nästan för mycket. Tror det blev en blandning mellan energi, stress och nervositet för det blåste som bara den! Trodde jag skulle flyga av Pee Wee och när vi väl kom till ridhuset knarra det överallt och det lät som allt skulle falla ihop. Bra miljöträning om inget annat! ;)
Idag tränade vi mest på överstrykning då jag har lite lätt panik över den.. Jag vet inte hur det ska kännas för jag har aldrig ridit en häst som kan och som jag testat det med så jag har svårt för att lära Pee Wee det när jag själv inte kan. Menmen, det löser sig nog!
I början förstod hon inte vad hon skulle göra men efter några gånger tyckte jag att det blev helt okej i alla fall, en början i alla fall.
Red även några rörelser ifrån FEI Lagtävlans programet och lite travökingar vilket gick superbra!
Pressade henne ganska mycket idag så imorgon ska jag rida ett lika hårt pass men med rörelser som hon verkligen är duktig på så att hon får mycket beröm och känner att hon vill fortsätta att kämpa!
Vi vill ha sommar!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0