Dagens träning!

Snacka om att Pee Wee var helt galet laddad!!
När jag travat fram lite på långa tyglar och glopperat några varv så kom helena in och frågade om vi skulle börja med att rida programet direkt utan att ha gjort något alls innan, blev lite paff men gjorde det såklart, haha ;)
Efter det så såg Helena precis vad det var jag gjorde "fel" på framridningen och berättade precis för mig hur jag skulle göra.
Vi jobbade sen med att jobba upp henne i fronten och att jag skulle hålla mina skänklar helt borta från hennes sidor och så fort hon drog upp huvudet skulle jag direkt bara gasa på rejält! Detta + enkla byten var det vi gjorde under träningen vilket var väldigt nyttigt och bra för oss båda! Pee Wee blev superfin och oehört taggad och laddad!!
Vi avslutade med att rida LA: P1 igen för att jag skulle känna skillnaden och det gjorde jag verkligen!
Första gången jag red det var hon inte uppe i fronten och galoppen blev hackig p.g.a att hon inte hade tillräckligt aktiva galoppsprång och aktiva bakben, men sista gången vi red det var det helt annat och allt som inte var bra i första var jättebra i andra. Jag är såå taggad inför imorgon, det ska bli så himla roligt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0