En okoncentrerad Frida på träning

Idag har det varit blandade känslor ledsen/glad, trött/uttråkad, omotiverad/peppad. Allt på en gång!
Exakt hela förmiddagen har jag legat i sängen med min katt och vilat och stundtals sovit. Skönt men tråkigt.
 
Idag på träningen kände jag mig väldigt okoncenrerad och dessutom kändes det hela tiden som om att jag skulle kräkas. Det var inget som märktes för någon annan, men man känner det själv hela tiden. Tankarna går hela tiden på annat håll liksom!
Pee Wee var superfin redan ifrån start och var mjuk och följsam hela tiden! Hon var lite svår i galoppen i början men vi gjorde även en jättesvår övning som vi aldrig gjort förut, som jag kommer fortsätta med här hemma och den kommer göra susen för oss!
Övningen handlar om att hästen ska sätta sig på sina bakben. Du går in på en diagonal i sluta och efter ungefär 5-6 språng så lägger du en volt åt det hållet hästen är böjd åt och det är superviktigt att man håller koll på yttersidan och har den med sig hela tiden! Och ur volten fortsätter du på diagonalen i sluta och lägger en volt till.
Det var svårt nu första gången, men jag älskar utmaningar så detta ska vi nog få koll på det med!
Efter vi gjort det så red jag igenom LA:P1 utan att ha gjort några rörelser som finns med i programet innan.
Helena ville bevisa för mig att om jag får Pee Wee på bakbenen kan hon göra vad som helst utan att man gjort det innan. Och hon hade så rätt!
Pee Wee var superfin genom hela programet och vi var såå nöjda med henne! Jag är så peppad inför helgens tävling så jag kan knappt sitta still!
Så här har min dag sätt ut! Mysigt det med ♥

Kommentarer
Anonym skriver

Ni var verkligen superfina idag!

Svar: tack så mycket! :)
Frida Fransson

Skrivet: 2013-03-10 // 19:48:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0