Gårdagens ridpass!

Igår gick det så otroligt galet bra! Var helt lycklig när jag gick ifrån ridhuset!
Tränade i stort sätt bara galoppen. I början lät jag bara henne galoppera på och efter en sund samlade jag upp och gjorde tempoväxlingar hela tiden så att hon skulle få igång sina ben. Hon fick såklart en paus och sen körde jag på med galopp igen fast då gjorde jag den övningen vi gjorde hos helena och verkligen pressade henne så att hon fick kämpa på och som omväxling gjorde jag någon ökning och enkelt byte.
Övningen är väldigt tuff för hästen och dom får verkligen anstränga sig och med det sagt så blir dom genomsvettiga, men övninen är riktigt bra och ger resultat! Jag gör den inte så ofta eftersom den är mer krävande än vad man tror men jag gör den med jämna mellanrum och mäker redan skillnad!
Efter gårdagens ridpass så var Pee Wee helt lösgjord och stadig på tygeln och galopperade på med aktiva språng, hon frustade även väldigt mycket i slutet och det är ju inget annat än positivt! Kan det blir bättre?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0