Malmö Ridklubb 17/3

Helgens tävling gick inget vidare och jag tar helt på mig det! Pee Wee var jättefin men jag var alldeles för nervös och ville för mycket att det skulle gå bra så jag klantade till det..
 
Pee Wee var jättefin på framridningen, men hade önskat att jag kom igång lite snabbare för jag hann inte göra några rörelser förutom enkla byten innan jag skulle in på banan. Försökte bara få igång bakbenen i galoppen så mycket som möjligt och det gick ganska bra! Det var så otroligt dammigt inne på framridningsbanan så man riktigt kände hur man andades damm vilket kommer snynas på bilderna också.
 
På volten innan vi gick in på banan var hon fortfarande fin och jag kände att jag skulle kunna vinna alltihop om vi gjorde en bra runda, och när vi kom in på banan började hon direkt spänna sig för staketet vilket är konstigt för hon reagerar aldrig på staketet i vanliga fall. Direkt när domaren blåste i pipan blev jag riktigt nervös vilket resulterar i att jag blir stel och börjar "rida för mycket".
Det kändes verkligen inte bra inne på banan och vi fick en hel del missar som bland annat gloppinslag i den första travökningen och jag red så slarvigt så volterna som vi annars brukar göra toppen blev way to big..
Jag var så galet arg på mig själv när jag kom ut ifrån banan, jag kände att jag hade kunnat fixa det och jag ville visa alla ett toppen resultat och då satte jag väldigt höga krav på mig själv, och som vanligt blev det så att jag inte klarade av pressen och klantade till det, precis som det alltid blir när jag sätter för höga krav på mig själv, varför lär jag mig inte bara det?..
 
Jag är fortfarande så otroligt galet arg på mig själv för att jag gjorde ett sånt stort misstag med sätta den pressen på mig själv när jag vet innerst inne att jag redan har dom höga kraven på mig själv och om jag sätter ännu högre blir det bara pannkaka av allt..
Jag kan bara säga att jag tycker det är pinsamt, finner inga andra ord för tävlingen. Jag vet och har fått höra så många gånger på träningar vilka procent jag egentligen ligger på och jag tycker faktiskt synd om min ponny över hur jag klantade till det.
Resultatet blev 61 % vilket inte är katastrof men om man som sagt jämför med träningar och förra starten vi gjorde i LA:P1 som låg på 66 % så är jag så besviken på mig själv..
Bild från när jag travar fram på framridningen
 

Kommentarer
Matilda skriver

Du ska börja lita mer på dig själv, jag vet att du kan. Det ser jättebra ut. Jag hoppas att ni verkligen kan komma långt i framtiden. Jag vet att d kan, lycka till Frida. Ni ser så otroligt bra ut ihop:D

Svar: tack så jättemycket! vad glad jag blir :)
Frida Fransson

Skrivet: 2013-03-19 // 20:21:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0