What doesn't kill you makes you stronger!

Jag har bara gått runt och deppat och varit nere och tänkt omedvetet på allt negativt runt om kring mig, men inget positivt! Jag behöver verkligen rycka upp mig!
Jag mådde så bra enda till halva vintern där jag bara hittade positiva saker med allt och jag kämpade, no matter what, men nu är det annat. Jag tänker bara negativt och det suger ut all den lilla enegi jag har kvar i kroppen, och det kan absolut inte fortsätta såhär!
Även ifall man inte tror på det så hjälper det alltid att tänka posivit även ifall det är något dåligt som hänt, man får rota ut det positiva och försöka glömma resten.
Jag har hört att det hjälper att skriva ner alla sina negativa tanker på ett papper och kasta det i en soptunna och man kan även tänka att man gör det i huvudet.
Jag har aldrig testat att skriva ner sakerna och kasta det men jag vet att det hjälper med att tänka det. Man tänker på allt negativt runt omkring och sedan tänker man att man kastar det i en stor svart soptunna med resten av dom andra negativa tankarna och sen rotar man fram det positiva och man ska efter det göra allt man kan för att glömma bort det man kastat. Det hjälper, tro mig!
Det är det jag behöver just nu, jag behöver skriva av mig, jag behöver någon som peppar mig, jag behöver helt enkelt den här enorma svarta soptunnan och kasta en hel del och move on!
Jag har varit väldigt lat på senaste tiden och inte orkat för "det spelar ingen roll" när jag pluggar tänker jag "jag orkar inte" och "det är inte lönt, det fastnar inte ändå" och ingenting blir bättre för det, precis tvärt om! Du intalar din hjärna att det inte går och varken du eller hjärnan ger det ett försök att ens prova!
 
Nej, jag är helt enkelt trött på detta nu, och jag har lovat mig själv att jag ska börja tänka på allt det positiva igen från och med när påsklovet börjar för jag mår såå mycket bättre då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0