Årekärrs (lördag)

På lördagen skulle vi bara starta FEI Lagtävlan, mitt största mål med denna klass var att komma ihåg banan då jag varje gång glömt banan på samma ställe i just detta program. Jag startade Lagtävlan för 3 gången och det fanns inget annat än att komma ihåg banan!
 
På framridningen började jag med att få igång bakbenen genom tempoväxlingar och pressade henne lite extra i den samlade galoppen, hon blev fin väldigt fort, snabbare än väntat, så jag började göra massa rörelser som finns med i programmet. Allt funkade super och hon fick mycket beröm!
Det sista jag gjorde var att gå igenom programmet innan det var dags.
 
Man skulle starta utanför banan och Pee Wee kändes fin en bit runt banan så jag började trava ganska fort, först blev hon otoligt spänd när hon såg blommorna utanför men jag bara puttade på henne med skänklen och drev förbi och tänkte inte mer på det. Framför dommartornen var hon också väldigt spänd så jag gjorde små volter i trav och vände tillbaka hela tiden och red förbi där om och om igen!
När startsingnalen kom var hon inte rädd för något, och även inne på banan kollade hon inte på något alls utan hon var helt avspänd!
Programmet gick helt okej, kände inte någonstans "wow det här var bra" och vi fick dessutom väldigt många missar!! Allt jag tänkte på var programmet och det blev första gången vi startade det utan att jag red fel, vilken känsla! ;)
Jag var och är väldigt nöjd trotts alla missar eftersom jag inte red fel och eftersom hon inte var spänd, så mycket beröm på det!
 
Resultatet blev 65,5% Alltså ett SM-kval! Av en domare fick vi 67,8%!!!
Jag är verkligen nöjd med mig själv och min finaste ponny ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0