Årekärrs (söndag)

Andra starten på söndagen var FEI Mästerskap, jag var konstigt nog ganska nervös till denna klassen och jag har ingen aning om varför för det har aldrig varit några problem alls med den klassen, men det var bara att köra på! 
 
Till denna klassen hade vi jättekort framridning, jag red henne först i låg form och sen gjorde jag lite rörelser och sen var det dags.
Vi gjorde ett ENORMT stort misstag och det var att proppa i mig en stor hamburgare med pommes innan jag skulle rida... Allt körde runt i magen på mig och jag kunde inte koncentrera mig på något annat alls!!
Jag mådde så otroligt dåligt och ville bara där ifrån, men envis som jag är gav jag mig in på banan och red programmet. Kan dock säga att jag inte kommer ihåg något alls, allt jag tänkte på under tiden jag red var att rida rätt väg och att hålla maten i magen.. haha!
Det enda jag minns där ifrån var att ryggningen för en gångs skull blev väldigt fin och att höger sluta blev hemsk, inget mer kommer jag ihåg, haha det är faktiskt läskigt!
Direkt när jag kommit ut från banan fick mamma ta Pee Wee och jag fick hoppa av och springa iväg.
Tyckte verkligen synd om Pee Wee för hon förstod ingenting och ville inte gå iväg med mamma utan hon bara stod och kollade efter mig och undrade vad hon hade gjort för fel, haha aw min gulleponny!
 
Resultatet blev iallafall 64,6% såå nära ett SM-kval till! Mer kan jag inte säga om poängen till den ritten för jag kommer verkligen inte ihåg den..
 
Ett tips bara: Ät ALDRIG mycket mat innan det är dags att upp och rida! ;)
Jag har världens sötaste ponny, jag smälter när jag ser dessa ögon! ♥

Kommentarer
Anonym skriver

Har de inte höjt kvalen till 65% eller är det bara för D-ponnyer?

Svar: jo det stämmer och därför är jag så glad att jag klarade ett kval på lördagen! :)
Frida Fransson

Skrivet: 2013-05-23 // 21:05:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0