Årrekärs (söndag)

Tänkte dela upp söndagens två starter i olika inlägg för annars bilder det för mycket att läsa för er på en gång!
 
Vår första start på söndagen var också FEI Lagtävlan. Jag hade samma plan för framridningen denna dagen också. Dock tänkte jag mer på att få igång bakbenen och få henne att vara ännu kvickare för skänkeln, och så till första starten för att sen bara kunna rida lite rörelser till andra.
 
Något Pee Wee faktiskt har blivit proffs på är reaktionen för skänkeln, minsta lilla jag nuddar så ökar hon eller blir mer "aktiv", det är något vi väääldigt ofta får beröm för nu förtiden!!
 
Inne på banan tyckte jag att det gick bra! Jag vågade rida mer och ta för mig inne på banan och satsade lite mer med tvärning i te.x öppnorna. Allt kändes bra och vi fick bara två missar, bakdelsvändningarna fick jag inte till och det sista enkla bytet, annars var där nog inget! Jag var väldigt nöjd när jag kom ut från banan och hon fick massor av beröm! Dessutom kom jag ihåg lagtävlans prorammet för andra gången!! ;)
Vi tyckte att domarna var ganska snåla, dom ville inte riktigt ge dig poängen, men vi fick trotts det 64,8% 2 hundradelar från ett till SM-kval, hur irriterande är inte det?!
Domarna gav oss 66,7%, 65,2% och så var där en som drog ner och gav oss 62,4%..
Det var såklart lite surt men jag var otroligt nöjd med min ponny!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0