Dagens tävling!

Man kan inte påstå att detta har varit en av mina bästa dagar! ;)
Som sagt så fick jag stiga upp kl 4 i morse och när vi var på väg till tävlingen somna jag i bilen fastän det bara är 35 min dit, och då kör pappa fel. Vi fick en kvart på oss att fixa allt, toa, anmäla, klä på mig tävlingskläder, ta ut hästen och sätta på henne utrustningen, såklart som ni förstår är det totalt omöjligt att hinna det på en kvart så det tog av min framridning så jag satt uppe på hästen ungefär 30 min innan start. jippi..
 
Jag var verkligen inte nöjd med Pee Wee på framridningen, ni minns att jag skrev att hon fått en fantastisk reaktion för skänkeln, det var som om att den aldrig funnits! Vi har pressat henne nu på träningarna för nu ska vi sätta ännu mer samling i henne i både trav och galopp och även höja henne något i nacken, "spänna bågen" helt enkelt. Och hon har varit super fin i slutet men minst sagt riktigt sur, och det visade hon verkligen idag!
Jag var i alla fall riktigt arg och helt bortkommen. Hon har haft så bra reaktion så jag har blivit helt bortskämd och har helt glömt bort hur man ska göra när dom inte tar skänkeln! Jag satt där och kämpa på och red som en galning för att hon skulle göra något!
 
Inne på banan till första klassen, FEI Mästerskap, var det precis samma sak bara att jag var helt slut på energi så te.x höger sluta var bara helt vanlig trav till en punkt med en böjd nacke, men där var absolut ingen tvärning.
haha, man kan minst sagt säga att jag fick rida..
Resultatet blev 61,6% med väldigt fina kommentarer faktiskt, men envis som jag är samlade jag mig till andra klassen och gjorde upp en plan med min tränare till nästa framridning!
 
Framridningen till andra klassen gick 10 gånger bättre! Jag fick gå tillbaka till grunderna och börja med att få igång bakbenen "motorn" och sen efter det göra rörelser.
Började då med att göra ordentliga galopp ökningar på långsidan, jag kände mig som en, ni vet en sådan man bara sitter och irriterar sig på, men jag kände att jag fick strunta i vad folk tycker för jag bara måste vinna över Pee Wee och hennes sto fasoner!
Jag lyckades verkligen med det och hon blev riktigt fin och jag tänkte att jag får totalt strunta i hur det går inne på banan för jag ska bara koncentrera mig på att hon ska lyssna på mig!
 
Inne på banan var hon faktiskt också väldigt fin, det var höger sluta och något enkelt byte som inte var så bra men annars var hon faktiskt riktigt fin! Hon fick mycket beröm när vi var klara för jag kände att jag har både vunnit över henne på framridningen och inne på banan!
Resultatet blev vi chockade över dock.. 60,9% nästan 61%. Men även här fick vi väldigt fina kommentarer, är inte det lite konstigt?
Ibland undrar man om dom tittar när man rider ;) aja, jag är i alla fall nöjd med sista ritten!
 
Nya tag till nästa helg!!
kameran glömdes hemma, så det blev inga bilder från idag!

Kommentarer
Anonym skriver

Såååå bra att läsa dina inlägg, du skriver så bra....ärligt och man känner ofta igen sig. Önskar att fler skrev som du. Du inspirerar och är ärlig. Tack Frida! Du är grym:) Lycka Till!

Svar: tack så jättemycket! Gud vad glad jag blir! :D
Frida Fransson

Skrivet: 2013-05-25 // 21:41:50
Josefine ♥ skriver

Det måste ju ha gått ganska bra med tanke på din poäng! :)

Svar: nja, det var inte vår dag igår! Men poängen var väl helt okej för den första ritten, den andra ritten skulle vi ha mycket mer betalt för! ;)
Frida Fransson

Skrivet: 2013-05-26 // 00:09:32
Blogg/Hemsida: http://stylebyjosses.blogg.se
Josefine ♥ skriver

Okej! :)

Skrivet: 2013-05-26 // 11:10:10
Blogg/Hemsida: http://stylebyjosses.blogg.se
Ponnydressyr - Nathalie skriver

Dösnygg ponny du har! :)

Svar: tack så jättemycket! :)
Frida Fransson

Skrivet: 2013-05-27 // 21:05:24
Blogg/Hemsida: http://ponnydressyr.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0