Ringsjöortens RF 4/5

Båda framridningarna till dagens starter gick bra! Jag kände direkt vad det var jag behövde göra innan start. Det som skulle göras innan var att få mer energi bakifrån fram till tyglen så att jag får mer stöd i handen och så behövde jag träna på skolorna. Allt gick bra förutom höger sluta, vet inte riktigt varför men kom inte åt henne där så den lyckades jag aldrig lösa helt, men lite bättre blev det i alla fall!
 
Vår första start och även debut var FEI Mästerskap. Jag kan inte påstå att det var bra, men det var väl ändå okej!
Allt jag koncentrerade mig på var att komma ihåg banan för det har varit såå många nya program att lära sig på senaste tiden och jag har nästan ridit fel i varje, så idag bestämde jag mig för att det absolut inte skulle hända!
Att komma ihåg banan var väl det bästa med rundan, haha nej, men jag gjorde många ryttarmissar. Jag hade henne inte tillräckligt samlad, ryggningen var ingen höjdare direkt, galoppinslag i första travökningen, Pee Wee blev helt plötsligt rädd för något i ena hörnan och bestämde sig för att fly in mot mitten och lite mer sånt smått och gott!
Vi slutade på 59,4% och en domare hade oss till och med på 62% och det tackar jag mycket för! ;)
Nej, men det var inte vår bästa runda kan man säga!
 
Andra starten, FEI Lagtävlan, gick mycket bättre! Jag är jättenöjd med travprogramet, allt var lugnt och fint men jag fick tyvärr inte till vänster öppna och höger sluta dock. Skritten var okej men vi kan mycket bättre!
När det sen var dags för galopp programmet så började det ändå bra, vi hann göra två rörelser i galoppen och sen var programmet borta från mitt huvud! Jag fick panik och kunde inte tänka klart så där fick jag en felridning. Efter det blev jag osäker och kunde inte koncentrera mig. Började tänka en jäkla massa på vad som varit bra i programet och vad vi hade kunnat göra bättre och även på den korkade felridningen och att det absolut inte fick hända igen! Allt detta hann flyga runt i mitt huvud på några sekunder och vips så var hela programet borta igen! Jag menar hallå?! vad håller jag på med?! Jag hade gått igenom programet minst 3 gånger innan jag gick in på banan och resonera över vad som vad bra/dåligt gör man väl ändå när man ridit klart och kommit ut ifrån banan?!
Man kan ju lugnt säga att jag var arg på mig själv, och är arg på mig själv! Allt i galopp programmet blev slarvigt mellan och efter felridningarna så där förlorade vi massor av poäng!
Vi slutade på 59,8%, alltså nästan 60%. Två domare hade mig på 60% och en hade mig på 59% MED minusavdrag för felridningarna och det slarviga galopp programmet, och jag kan bara inte sluta tänka på vilka procent vi faktiskt kunde ha fått på den rundan om det fortsatt lika stadigt! ååh, kan bli mer irriterad på sig själv..?
Min fina ponny ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0