En lugn vecka för Pee Wee!

Denna veckan kommer Pee Wee att få ta det lite lugnt. Hon har tävlat tre helger i rad och en av dessa tävlingar har dessutom pågått tre dagar i rad, så nu tycker jag att det är dags för en lite lugnare vecka för hennes del! Det är otroligt viktigt för hästarna att få vila och ta igen sig så att de inte blir överansträngda och får någon skada. Precis som det är för oss människor!
 
Så med detta sagt så ser min vecka ut såhär:
  • Tisdag - Pee Wee fick vila. Även jag tog det lugnt och tittade på top model hemma.
  • Onsdag - Pee Wee ska ridas ut en runda i skogen. Jag själv ska nog sedan ge mig ut på en PW.
  • Torsdag - Pee Wee ska ridas ut en lång runda i skogen. För min del blir det att sätta mig ner och göra läxor.
  • Fredag - Rida ett lätt dressyrpass och sedan ta det lite lugnt. En riktigt chill dag ska det vara med massor av mys! ;)
  • Lördag- Pee Wee ska gå dressyr och jag ska plugga massor inför prov.
  • Söndag - Pee Wee ska joggas och jag ska plugga massor inför prov.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0