Öresundsspelen dag 1

Denna helgen har vi bara en start om dagen och jag måste säga att det är superskönt! Jag har fått tidiga starter dessutom, så jag har tid till att göra annat på eftermiddagen. Dåligt med sovmorgon bara ;)
 
Idag gick det varken bra eller dåligt! Pee Wee var superfin på framridningen som vanligt men när hon kom in på banan sen blev hon plötsligt superspänd. Det var en superfin bana där det inte fanns något att vara rädd för, men trots detta så var det något som var superläskigt på både ena långsidan och ena kortsidan. Alltså var hon rädd för halva banan, haha. Pee Wee brukar aldrig hålla på med såntdär så idag undrar jag verkligen vad hon höll på med! 
 
Det fanns både lite positivt och negativt med ritten. Det positiva var att vi klarade allt det vi brukar missa på! Ryggningen blev dessutom riktigt bra med jämn uppställning och en bra ryggning, 7 7 6.5 av domarna. Så det var ju skönt att komma över den lilla tröskeln. Men sen blev det ju tyvärr så att hela ritten blev sämre överlag eftersom hon blev så spänd. I ena galoppökningen längs långsidan galopperade hon på sne 1 m innanför spåret eftersom hon tyckte att den var läskig och inte ville gå nära, samtidigt som jag försökte få ut henne på spåret och faktiskt göra en ökning. Men det blev ju inte så mycket av det och på sådana saker fick vi ju tyvärr missar. Resultatet blev totalt 60,4%
 
Jag är trots detta ganska nöjd. Jag var ju förstås väldigt förtvivlad när jag kom ut från banan och kände att allt vi gjorde bara kunde beskrivas med ett ord: spänt. Och eftersom hon inte brukar hålla på så så blev jag både lite arg och chockad. Men samtidigt så var jag väldigt nöjd över att jag äntligen gjort något åt de missarna vi brukar ha där inne och klarat av det galant! Så på ett sätt så lyssnade hon ju faktiskt på mig där inne. Så denna dagen är lite klurig och jag vet inte riktigt vad jag ska stämpla den som, bra eller dålig? 
Vi kan ju mycket bättre, och det vet jag! Men ändå..hm.
 
Mål till nästa start: Inför nästa start ska jag KORTA TYGLARNA! Jag kollade på bilderna från framridningen och herregud vad långa tyglar jag red med. Hade behövt korta dom 1 dm! Så det ska jag ändra på tills imorgon, det var ju lite trams från min sida ;) 
 ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0