Öresundsspelen dag 2

Idag var min ponny HELT FANTASTISK på framridningen! Det tog 15 min sen lyssnade hon på allt jag bad henne om. Hon har aldrig varit så fin någonsin på en framrining, fina fina ponny!
 
Vi tävlade på samma bana idag som igår, men idag gick det lite bättre! Hon var fortfarande ganska spänd längs ena kortsidan, men ändå inte lika mycket som under gårdagens start. Idag kändes det mycket mycket bättre! Jag vågade rida henne mer och vi satsade i alla rörelser. Det som vi missade på idag var det vi vanligtvis brukar klara perfekt! Det brukar vara öppnorna, slutorna, bakdelsvändningarna och ibland ryggningen som ställer till det för oss. Men idag var det bakdelsvändningarna och de enkla bytena som strulade. I ena bytet såg hon någonting läskigt utanför banan och stannade helt och hållet en stund för att titta på det, haha! Men aja, alltid ska det vara något ;) 
 
Jag var faktiskt ganska nöjd när jag kom ut. Jag var väl medveten om vad det var vi missade på, men överlag kändes det bra. När jag sedan fick reda på resultatet så blev jag ganska arg. Två domare hade mig på 61,7%, 61,4 % men sen hade en oss på 54,3 %!!!! Det är ju helt galet! Jag var dock inte ensam om denna skillnad, 7,5 procents skillnad, jag menar herregud! Totalt slutade vi på 59,1% och blev 8/14. Det är ju väldigt retligt då man ser på de andra två domarna vart vi faktiskt skulle legat på, men att det sedan finns en som dömmer ner alla ekipage så mycket. Fy alltså!
 
Jag är i alla fall nöjd med dagen, en superduper bra framridning och en ganska bra runda inne på banan. Det går framåt!
 
Mål inför nästa start: Imorgon är mitt mål att våga satsa och chansa ännu lite till inne på banan! 

Kommentarer
Cornelia skriver

Vad roligt att du är nöjd! Jag dömdes också ner, 55 % av en och 63 % av en annan..
En i min klass fick 57 % av en domare och 70 % av en annan... Helt sjukt!!

Svar: Usch! Det är helt galet!! Det ska inte få bli så...
Frida Fransson

Skrivet: 2014-04-20 // 22:23:36
Blogg/Hemsida: http://Cornelias.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0