Varför bloggar jag?

Ibland ställer jag mig själv frågan om VARFÖR jag bloggar. Jag har supermycket att göra på vardagarna så varför i hela friden lägger jag ner 30-60 min på att blogga varje dag?

 

När jag sen tänker ut svaret på den frågan så blir det alltid samma svar.  Jag älskar att skriva! Jag älskar att få inspirera folk! Och jag älskar att få utvärdera allt jag själv gör. Jag gillar att dela med mig av mina tankar och min vardag, och jag är aldrig rädd för att erkänna när jag har gjort fel eller misslyckats med något! Till exempel, ett träningspass hemma i ridhuset.  Jag skriver gärna om vad jag behöver träna på, för sånt är jag inte rädd för att berätta. Jag gillar faktiskt att erkänna de saker jag behöver tänka och träna på, för JAG utvecklas själv av det. Och när jag skriver om det och berättar om det för er så får ni en blick av att allt inte är perfekt hela tiden.  Och det är det jag vill! Jag vill visa och skriva om verkligheten, inte låtsas som att allt jag gör är perfekt. För det är det inte, aldrig. För någon.

 

Att blogga anser jag vara nyttigt. För mig själv. Det är bra att få utvärdera sina dagar, vad som har varit bra/dåligt och verkligen få tänka igenom vad som har hänt. Jag mår bra, personligen, av att få skriva ner mina tankar och planeringar för att sedan analysera om det. Det finns ju olika sätt att göra det på. Man kan blogga, som jag valt att göra, eller så kan man typ skriva dagbok eller något annat. Men jag har bloggat på olika ställen sedan jag var ca 10 år och har märkt att jag kan nå ut till människor där ute och det gör mig jätteglad, det är även anledningen till att jag väljer att skriva om saker ”offentligt”.

 

Jag väljer ju så klart själv vad jag vill skriva om. Jag vill inte vara den bloggaren som trycker ner folk eller vill påstå att man är bättre än andra eller att man ska vara på ett visst sätt. Jag har respekt för människor och att alla är på sitt egna vis. Jag är absolut inte den som gillar att provocera folk i verkligheten, så jag skulle aldrig få för mig att göra det i min blogg heller. Jag är mig själv när jag skriver och vägrar att påverkas på något vis. Jag vill vara den bloggaren som får folk att må bra när de läser min blogg.

 

Det jag menar är att jag vill skriva om de saker som kan ge ER inspiration. Jag vill inget hellre! Det är det som gäller för mig! Mina anledningar till att jag bloggar är främst för min egna skull. Jag utvecklas i framförallt mitt tänkande av att skriva och resonera om saker.  Den andra anledningen är för att jag vill nå ut till människor och få dom inspirerade av saker som jag gjort eller skrivit. Så enkelt är det!


Kommentarer
Emma Grann Fotografi skriver

:)

Skrivet: 2014-02-18 // 22:01:20
Blogg/Hemsida: http://emmagrannfotografi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0