Gårdagens ridpass, bästa på länge!

Igår var Pee Wee fantastiskt fin! Jag red henne dock för länge för det blev ändrade planer under ridpasset..Först skrittade jag fram Pee Wee hur länge som helst och tänkte på vad jag skulle göra med henne under ridpasset. Jag bestämde mig snabbt för att rida henne i lång och låg form så att hon bara fick sträcka ut, vilket för min del inte är så ansträngande. Så jag följde mina planer och Pee Wee frustade och tyckte att livet var perfekt, haha. Dock började jag känna sen att hon blev lite stel i sin vänstersida och då kan inte jag, perfektionisten själv, bara ställa in henne i stallet och låtsas som inget har hänt. Så mitt i allt bestämde jag mig för att pressa henne när det kommer till samling och bakbensaktivitet men samtidigt på ett lugnt och mjukt sätt så att det inte blir värsta stressen bara för att hon var lite stel. Efter att jag gjort lite rörelser och fortsatt mitt pass på ett lugnt sätt så fick jag Pee Wee preciiis där jag ville ha henne. Hon blev så otroligt fin speciellt i galoppen, som är hennes svåraste gångart. Jag kunde bara sitta och njuta och göra precis vad jag ville. Hon var supersvettig från topp till tå och speciellt mellan hennes bakben vilket visar att hon verkligen använt dem på rätt sätt. Jag fick ett riktigt lyckorus efter! Det känns verkligen som om att jag är på väg att hitta lite nya knappar på henne minsann!

 

NÖJD

 

 

 


Kommentarer
Anonym skriver

Vad kul att det gick bra! :) vad gjorde du för övningar för att hon skulle bli mjuk? :)

Svar: ja verkligen! :) Det kan jag skriva snabbt i ett inlägg om du vill
Frida Fransson

Skrivet: 2014-01-21 // 16:03:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0