Operera mitt öga!

Det är många som frågat vad för operation jag ska göra på fredag, så jag hade tänkt att jag skulle berätta det lite snabbt!
För ca 5-6 år sedan var vi i Thailand och hade det så himla bra. Någon gång sista veckan fick jag dock sand i mina ögon och allt gick tydligen inte bort när jag skulle skölja. Ett sandkorn hade satt sig i ögonvitan och började skava. När jag vaknade dagen efter var jag helt röd i hela ögat och då hade mitt vänstra öga börjat "kappsla in" det där sandkornet för att skydda resten av mitt öga. Det kliade så extremt mycket! Det är ju som en liten buckla så det är väldigt irriterande och i början skavde det även när jag blinkade och så.
Vi åkte till ögonläkaren när vi kommit hem och det var då vi fick reda på denna informationen. Vi har varit där ett antal gånger och försökt få dom till att ta bort det då sandkornet är borta nu, och eftersom det dessutom fanns som alternativ att få göra. Men de ville inte operera mig då och sa att jag skulle vänta i 5 år för då skulle det nog vara borta, annars skulle de operera mig. Det har gått mer än 5 år och bucklan är inte borta ännu. 
Det har dock blivit bättre för ibland är det röda i ögat ljust och då tänker man inte på det, men det finns även dagar då hela ögonvitan är extremt röd på den sidan bucklan är. Jag är trött på det skitet nu och det SKA bort, och det NU! haha
Jag har fått operationstid på fredag morgon. Jag är väldigt nervös då ögat är ett väldigt känsligt ställe.. Jag kan knappt peta mig själv i ögat haha. Men det går säkert bra!
Det jag nog mest är rädd för är att de ska "ställa in" operationen av någon anledning, jag har velat detta i minst 5 år nu, så det är ju det värsta som kan hända!
 
Jag vet egentligen ingenting om operationen, alltså vad som kommer göras för att få bort det. Så det får jag helt enkelt skriva när allt är klart! Wish me good luck
Tyvärr kan jag inte få översta bilden större, men där ser man det lite i alla fall. Kommer ta före och efter bild på fredag också där man kommer se bättre!
På denna bild syns det inte jättemycket, det är en "bra dag". Men ni kan se även här att det är typ en fläck i ögat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0